Blog
W jaki sposób wznowić działalność gospodarczą?
Wznowienie działalności gospodarczej po przerwie może być trudnym zadaniem. Wiele przedsiębiorców obawia się problemów związanych z kontrolami podatkowymi oraz niejasnościami w przepisach. Dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnego biura księgowego, które pomoże nam uporać się z tymi wyzwaniami. W tym wpisie omówimy, jak uniknąć problemów związanych z kontrolami podatkowymi dzięki wsparciu biura księgowego oraz jakie kroki należy podjąć, aby wznowić działalność gospodarczą.
Co trzeba wiedzieć o mikrorachunku?
Mikrorachunek podatkowy to nowy sposób uiszczania zobowiązań podatkowych wprowadzony przez polskie Ministerstwo Finansów. Jego celem jest uproszczenie oraz usprawnienie procesu rozliczeń podatkowych dla przedsiębiorców i osób prywatnych. Dowiedz się, czym jest mikrorachunek, jak go założyć i jakie korzyści niesie ze sobą jego stosowanie.
Jakie elementy musi zawierać świadectwo pracy?
Świadectwo pracy to ważny dokument, który potwierdza zatrudnienie pracownika w danej firmie oraz określa warunki zatrudnienia. W Polsce każdy pracodawca ma obowiązek wystawienia świadectwa pracy na żądanie pracownika. Trzeba wiedzieć, jakie informacje powinien zawierać ten dokument, aby uniknąć problemów związanych z jego nieprawidłowym wystawieniem. W takich sytuacjach warto skorzystać z usług profesjonalnego biura rachunkowego, takiego jak biuro rachunkowe Ewy Kaczorowskiej w Tarnowie, które zajmuje się obsługą kadr i płac.
Jak prawidłowo obliczyć listy płac?
W dobie coraz bardziej rozbudowanego prawa pracy oraz zmiennych przepisów podatkowych, właściwe rozliczanie pracowników może stanowić spory problem. Błędy w tym aspekcie mogą prowadzić do różnych konsekwencji prawnych, finansowych i kadrowych.
Na jakich warunkach prowadza się ewidencję przychodu?
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ewidencja przychodów musi być prowadzana w formie papierowej lub elektronicznej zgodnie ze wzorem z załącznika do Rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki regionalnej z dnia 18 grudnia 2020 r. Jest to uproszczony sposób rozliczania podatków, a także korzystnym sposobem prowadzenia księgowości dla wielu przedsiębiorców. Chociaż należy do najprostszych systemów, to jednak wymaga dostosowania się do kilku podstawowych warunków.
Co trzeba wiedzieć o amortyzacji środków trwałych?
Środki trwałe to rzeczowe składniki majątku firmy, których planowany okres użytkowania jest dłuższy niż 12 miesięcy. Stanowią istotną część bardzo wielu przedsiębiorstw. Ich amortyzacja polega na rozliczaniu zużycia i wykorzystania elementów zaliczanych do trwałego majątku. Co jeszcze musisz wiedzieć na ten temat?
Jakie obowiązują terminy zgłaszania pracowników do ZUS?
Każdy pracodawca zobligowany jest do zgłoszenia, a następnie opłacania składek ZUS za nowo przyjętych pracowników. Obowiązek opłacania tych składem następuje w momencie podpisania umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, a ustaje po jej rozwiązaniu. W dalszej części naszego wpisu wyjaśniamy, w jakim terminie trzeba zgłosić pracownika do ZUS.